And a one,and a Two And lets bring it on Girls...

*tysnad....*

*en lampa lyser i mitten av ett mörkt rum*

*en mörk röst talar*


*Hej och välkomna åter till en spektakulös stund tillsammans med er värd, Fredrick Tomasson.*




Hej och välkomna allesammans till min egna lilla blogg-talk show.
Vi ska som vanlig börja med att berätta om Min fantasktiska dag, men innan vi börjar så ska jag ge några meddelanden till folk i publiken.
Personen i en Silverfärgad Audi med Serienummret SPD 346 måste flytta på sin bil innan bärgningsbilen kommer och Johan Eksund söker sin son i kassan. Det var alla meddelanderna för tillfället så låt oss börja med vårat program.

*pling*

Oj oj oj där gick gonggongen och det är nu man har chansen att vinna en Röd Ferrari i valfri färg!!!

Vinnaren Är den som först listar ut svaret på denna Mattetal.

x^2+(y+x) - 10 = 50 - y^3

ja gott folk. nu får ni tid att tänka på det och under tiden kommer jag berätta klart om hur min dag har varit.

Dagen började med att man vaknar, käkar frukost för att sedan gå hem till martin.
Där träffar man martin och massa andra kompisar som man inteh ar sätt på jättelänge och så får man äver chansen att testa sin nya lek och andra saker.
Martin har själv Erkänt att jag är smartare än honom men det kvittar hur smart jag än är så är han den som är lycklig eftersom han har Anne.(Ja vem skulle inte vara lycklig? )

Ialla fall så gick man hem någon gång vid 18.00 och skulle sedan tvätta kläder vid 19.00.
Lyckades smyga ut någon gång vid 22.00 för att sedan träffa Kimberly, vi snackade ett tag, hon köpte en cola och tuggumi sedan följde jag med henne hem, gav henne en godnattpuss på kinden och gick sedan hem för att skriva denna blogg..... vilket tog 5 timmar..... (Kimberly är ... eehhh vet inte men jag vet att hon ska börja 7an )


Dagens ämne kommer handla om Styrka.
Det finns många slags Styrkor och vissa av dem utnyttjas gärna på fel sätt. Det finns dom med stark Vilja som kan göra allt för att uppnå sina mål men även dom som kan få andra att göra det man inte själv vill göra.
Det finns dom med Rå styrka där de inte alltid kan lita på hjärnan utan Vet att de måste ta saker och ting i egna händer.

Psykisk styrka och Fysisk styrka.... allt kan utnyttas på fel sätt och ofta är det så att folk blir utsatta eller utsätter folk för dom här styrkorna.
Grupptryck är då en grupp använder sin vilja för att få personen som blir utsatt att göra som de vill att han/hon ska göra. sedan finns det dom som använder sin fysiska styrka för att slå ner dom som inte besitter lika mycket styrka som dom.

Men det jag ska lära och berätta om nu är Inre styrka som är kunna säga nej då man blir utsatt för grupptryck eller kunna stå upp efter att ha blivi slagen.
Styrkan att alltid kunna resa upp efter ett fall, att sträva i att bli starkare för att kunna förstå allting bättre. Styrka att kunna acceptera allt.


Lektion ett kommer nästa gång.


Stong as water, can break anything but can still fit in a fragle bottle //meldaryan

Fear Is Only To Conquer....

Hej!

Idag har jag haft det ganska jobbigt eftersom jag har tränat nästan hela dagen, hoppat skuttat och rullat.
Det är ju lite kul det, men det jag gillar mest är att man får vara med folk man gillar.
Just nu på Senaste tiden har jag saknat vissa personer... även om det inte var så länge sen man såg några av dem så är de fästa vid mitt huvud och i min själ., så jag saknar er och vill att ni gärna kommer tillbaka (A).
Senare på kvällen kollade jag på nattbio vilket visade den tråkigaste filmen jag någonsin sett.
Att Återvända,,, den är kanske för tjejer men jag tror inte ens att tjejerna gillade filmen.
Men det roliga med filmen var såklart sällskapet! sällskapet är alltid roligt. jag träffade på massor av personer jag känner och jag satte mej en stund hos alla så det var mycket spring spring under filmens gång.(Jag kom typ dit ensam så jag hade ingen speciell plats att vara på)


Men över till dagens ämne.
Parkour är dagens ämne och det ska handla om självkänsla och mod.
Jag tränar parkour ganska ofta och tränar ibland med folk som tycker att det jag gör är väldigt coolt och de undrar ofta hur jag vågar göra vissa av dom där sakerna.
Det är så här att Jag vågar göra det här sakerna för att jag vet att det kommer gå bra om jag hoppar, eftersom jag litar på mej själv.
Därför är det ibland sorligt att se vissa personer tveka på sin egna styrka trots att de säkert själva skulle kunna klara av lika mycket som mej.

Du kan aldrig våga något om du inte litar på dej själv, och den som inte litar på sig själv kan inte heller lita på andra. Man måste förstå att Mod är att övervinna rädslan och att man vet att kan skada sig men gör det ändå eftersom MAN vet också att man KAN klara hoppet.
Den som inte vågar får aldrig uppleva något nytt och den som inte litar på sig själv kan heller inte lita på andra.
Allt man behöver är...inte motivation för det kan man släppa om man inte orkar, inte styrkan nog att göra den för även de starka kan vara svaga på vissa saker.
Det man behöver är... Hopp, att kunna hoppas på det bästa även om man har LÄST allt det dåliga (typ aftonbladet/expressen).


- Hope is a thing that can be given without losing it yourself / / meldaryan

-

Souls to be bound to...souls to set you free....

Elton John,Phill Collins och Eric Clapton är så hilma bra allså.
De har gjort bland de vackraste låtarna jag känner till, jag låter lite larvig men jag gillar verkligen sånna låtar så om ni har något problem med det så får ni prata med min hand, det är bara den som kommer att bry sig.




Jag har tänkt mycket idag tillsammans med min kompis Kimberly. hon och jag har pratat om tvillingsjälar och hur det finns dom som har (mot alla odds) funnit varandra.
Det är sant att tvillingsjälar är motsatta kön, och även om det kan verka sexistisk så är det för att det är två olikheter som blir en hel.
Jag undrar var min tvillingsjäl är...Det skulle vara roligt att veta hur hon skulle se ut och hur hon skulle vara.
många fantiserar om den perfekta personen men kan man verkligen vara säker på hur han/hon skulle vara fören man väl har sett dem.

Jag tror att Jag är en av de få människorna i världen som faktisk saknar en tvillingsjäl, en som är dömd att anpassa sig och försöka vara som man tror folk vill att man ska vara.
Om folk ändå visste hur jag egentligen är...Jag vet knappt vem jag egentligen är. Min karaktär är så slumpmässig att jag skulle kunna slitas itu...jag kanske är min egna tvillingsjäl.

Tvillingsjälar har nog alla, även om vissa dör så finns det alltid i själen och jag tror inte de försvinner från varandra även om de inte är i samma värld längre.
Jag hoppas att jag kanske kan finna någon annan där som saknar sin tvillingsjäl, så kan hon kanske bli min...


- Kärlek ska vara öppen, annars är den inte sann //Meldaryan

Safe Sex,So Secure So Solid, So Strange.

Jag sitter här i mina konstiga kläder och tänker lite på allt möjligt just nu.
Första frågan är varför jag har konstiga kläder på mej och det beror på att allt annat är i tvätten.
Andra frågan är vad jag tänker på och det ska jag faktiskt berätta nu.


Jo det är så här att jag var ute och tog en nattpromenad med Mathilda som jag inte har haft en riktig konversation med sen i 3an och som jag bara har sett ett fåtal gånger förut.
Hon Var Min barndomskärlek när jag var mindre och Jag blev faktiskt ganska chockad När jag pratade med henne ida.

Hon gillar att vara äventyrlig och älskar extrema saker, hon är positiv trots negativa saker händer och hon är framför allt fortfarande den glada snälla tjejen jag minns då jag var mindre.
Det var bara förvånande att vi hade så mycket gemensamt.

Vi Hade en trevlig konversation där vi pratade om hur våra liv har blivit och hur det går med kärleken.
Jag e lite osäker på om jag får berätta om konversatonen eftersom vem som helst kan läsa den så jag skriver bara dom delarna jag är säker på att jag får berätta.

Denna blogg är faktiskt tillägnad dej Mathilda. (det vill säga om du läser denna förstås)

Dagens tema är varför Vissa Killar är lite blyga när det gäller att umgås med en tjejkompis/flickväns vänner.
Det är så här att killar hatar att göra bort sig inför tjejer så de vill helst hålla sig tillbaka för att inte ge dåligt intryck på sig själva.
Ibland kan det även bero på att typerna tjejen umgås med är inte samma typer som man själv umgås med så därför är det svårt att prata eftersom man inte har något gemensamt med dem.

Hur är ett bra strul föresten? finns det några grundläggande saker man måste göra för att hånglet ska bli bra?
Jag har prövat vissa saker man vilka saker är det som funkar egentligen?
Nafsa på halsen, bita lite löst i örat, nudda med tungspetsen mot varandra eller kör ner hela tungan och röra runt?

Vad gillar egentligen tjejer och vad gillar dom inte?
Jag har en tjejkompis till mej som berättade hur hennes drömsex skulle se ut och hon var väldigt detaljerad i det.

VARNING FÖR KÄNSLIGA LÄSARE

"Nu ska du få veta hur mitt drömsex ska vara, och då kommer du väl bli den första som få chansen att få göra mitt drömsex. Du har varit himla nyfiken och det vet jag, Men äntlingen här är texten.

Mitt drömsex

Såhär ser hela processen ut för mitt drömsex:

Förspel
Sex
Busa med lite mat och retas lite
Sex
Vila lite
Smek och mysig nafs
Sex/slutspörten

Förspelet ? Detta är en väldigt viktig fas på mitt drömsex, för att den avgör hur mycket jag kommer att göra och inte göra. Well, förspelet ska vara som ett förspel ska vara. Liksom det lättaste delar. Man börjar med mys och sen börjar man smeka varandra och det vanliga helt enkelt som ett förspel ska innehålla. Det ska vara lika mkt av varje och varierat. Massage är ett måste som ska ingå!

Sex ? Vid den här fasen är man rätt kåt, så man skulle vilja ha lite början på sex. Man ska börja lite lättsamt och mjukt. Det här är bara början som sagt. Där man ska ta det lungt och mjukt. I denna fas så kör man fastiskt nån lugn ställning som är inte så krävande för båda. Som sagt bara några lugna ställningar som man kör här. Här utför man ett litet förspel till nästa fas och retas lite.

Busa med lite mat och retas lite? Jag älskar denna del när man ska ha lite rinnade som man kan äta ifrån varandras kroppar. Det första jag skulle vilja göra är att retas lite med dig och binda fast dig, så du kan bara ligga och njuta. Sen skulle jag hälla en rinnande kolasås eller nåt sånt längs din kropp och nedåt. Jag skulle sakta äta upp det på dig. Sen skulle jag slicka lite lätt på toppen på din kuk, och sakta föra in den i min mun och hålla på att leka med olika slags rörelser. Sen skulle jag rida dig och så, sen skulle du få se mig smeka mina bröst och där nere. Sen skulle mina händer smeka din kropp och jag skulle samtidigt nafsa och kyssa mysigt runt din nacke och på din kropp. Sen skulle jag låta dig göra samma sak på mig, fast du skulle få göra på ditt sätt.

Sex ? Nu börjar det roliga, där man kör en massa olika varierande ställningar och har kul. Nu ska man göra allt möljigt som man vill göra. Båda ska ha det skönt och det ska bli varmt och mysigt. Man ska inte bara ha sex i sängen, utan även överallt man kan tänka sig. Här kan man också ha analsex, med tanke på att det här är typ huvuddelen i processen eller hur man kan säga. Nu gäller det att få det riktigt skönt för båda, så man kan få en massa multipexla orgasmer och sen kan du få spruta din utlösning nånstans som du vill på min kropp. Här ska man också tar hårt och mjukt.

Vila lite ? Jupp, man tar en liten vilostund, så kuken kan vila sig lite och återhämta sig inför nästa fas eller såkallade till nästa omgång inför slutspörten.

Smek och mysig nafs ? Efter sin vilostund så återupptar man sig och fortsätter och har trevligt. Nu får man göra oralsex och smekningar av olika varianter och mysig nafs längs kroppen och nacken. Du kan retas lite med att föra kuken runt min ovanpå min mus och vid brösten och överkroppen. Det kåtar upp mig väldigt mycket. Som sagt man tar det lungt, men man ska även försöka hålla sig på uppe. Man är ju precis i slutet nästan. Massage är ett måste som ska ingå!

Sex /slutspörten? Nu ger man järnet helt enkelt. Man gör helt enkelt nästan samma saker som tidigare, men varierande, men nu är man så himla kåt så man ska verklingen njuta av det man gör. Nu ska man också låta och verklingen visa att man kommer och att man har haft ett underbart sex. En massa ställningar, en massa sex och ha det trevligt, mysigt och skönt helt enkelt! "


stämmer sånt här eller låter det helt fel för er? snälla av alla gånger ni har läst mina bloggar så kan ni väl åtminstånde Komentera denna!!!!


Ja vad ska vi mer ta upp?
Juste! vad anser folk om sex? är sex före äkenskap så dåligt?
Personligen har jag aldrig varit mycket av typen som gärna väntar till efter jag är gift utan vill gärna ha sex redan då man är pojk och flickvän eller kanske sex med någon snygg man inte känner som man TROR förmodligen inte har hepatit A/B,Aids eller någon annan könssjukdom. (ex klamydia)
Gör sex ont för er tjejer eller känns det inte? jag är en kille så jag vill gärna veta så jag vet hur jag ska förbättra mej själv.


Tack för att jag åter har fått lära känna dej Mathilda och jag hoppas på att vi får ha mer långa kvällspromenader där vi kan snacka och ta det lugnt.


- A friend who was in my heart came back tp see me again, so miracles can happen.
//meldaryan

It seems that times fleeing away....

Hejsan och välkomna åter till min lilla okända blogg.
Det mesta kommer handla om vad jag har haft för mej eftersom jag inte har haft tid att skriva i denna underbara blogg. Det senaste jag minns var att jag skulle gå ut kl 1 på natten för att köpa den senaste Harry Potter boken men tråkigt nog var affärerna inte öppna då så jag fick helt enkelt vänta till klockan 10.
Gick hem och sov, vaknade klockan 8 så jag klädde på mej och fixade det som behövdes fixa innan jag gick ner till stan vid typ 9.45 tiden för att sedan köpa boken lite över tio.
Efter att jag köpte den underbara boken så gick jag till MC Donalds och åt bunch (vilket var en big mack + meny )
Sedan drog jag hem till Martin för att väcka honom, (vi skulle till en fest hos Johanna som bor i kolmården)
så man ringer på och väcker honom så släpper han in en efter ha visat den senaste Harry Potter boken (vilket jag givetvis har gått och läst på vägen till Martin), väl inne går jag in i hans rum (vilket var väldigt mörkt) så skulle man precis sätta sig ner i sängen då man får se Anne ligga där!!! (Martin och Anne har blivit ihop igen!! ) chockad som man var så rodnar man och säger: "jag tror jag sätter mej i köket och läser" (vilket jag gjorde i 2 timmar).
Fick reda på att de hade blivit ihop igen blev jag glad fast lite pinsamt. men i alla fall så läste jag typ ut halva boken innan Martin och jag tog tåget till johanna.(Anne hade åkt en timme tidigare och vi åkte klockan 18.05 tror jag)
Vi kom dit och åt God mat och sedan tittade på film. (vi var några fler därm, typ dom jag minns namnen på var Anne,Martin,Thomas,Mary(som är en tjej från USA som besöker Johanna varanat år),tessan och Johanna + jag förstås.
vi såg på någon film jag inte minns namnet på och hade jättekul! vi fick ändast prata engelska för att mary kunde vara med. vi hade kuddkrig och snackade bara massor om roliga engelska ord som: ejacculate.

Men nästa dag var alltså en söndag, jag skulle upp tidigt och packa lite kläder för att famlijen skulle åka ut till Mon och ha semester där eftersom vi har hyrt en stuga därute. vi åt mat och jag fiskade....nappar såklart inte..
Dag två försökte jag fiska men då skulle vi åka in till stan igen för att fixa lite saker och kolla på Rogers infekterade ben på kneippens vårdcentral. vips så hade hela dagen gått och det var en tråkig dag.
Dag tre fiskade jag HELA dagen utan att fånga en enda fisk, fast förlorade 5 maskar på det.
Dag fyra så blev det bråk mellan mor och Roger så jag åkte hem med Roger och Stefan men så blev Roger sams med mor igen och de åkte tillbaka, Roger och Stefan, jag gick in på Msn och försökte hitta vänner att följa med till utebion men det var inga som ville! (jag fick tag i johanna och Mary till slut och de hade lust)
så gjorde popcorn och köpte godis och läsk, packade ner en filt och var på min väg ner till stället där jag skulle möta dem.
Vi möttes och hade en rolig konversation om allt möjligt medans vi gick längs kungsgatan och svängde av mot färgagården där vi skulle se på film, det var en rolig kväll med massa prat,skratt och kramar.
Mary är en rolig och underbar person, hon åker tyvär tillbaka till usa om två dagar och jag får inte se henne igen fören om två år. jag är jätteledsen över det. kommer sakna henne. massa kramar och kyssar Mary! så hoppas jag vi syns snart igen.
Träffade visst på Erika och Anna,hahaha visste inte ens om det, de sa inte ens hej till mej.känner mej utanför. hahaha.

Berättade föresten för Mary om en Raggnings-replik jag använde på Hedda första gången jag var med henne på utebiot.

(jag och Hedda)

-vilken vacker utsikt det är ikväll sa jag
-visst är den svarade Hedda och såg upp mot stjärnorna.
jag fortsatte titta på Hedda tills hon såg på mej och rodnade.

(Jag och Hedda ett år senare)

-Nå Fredrick? vad tycker du om utsikten ikväll? undrade Hedda
-vadå utsikten?!? den är väl fin antar jag svarade jag
-men Fredrick minns du inte? sa Hedda då.
-juste svarade jag och tittade på Hedda med ett leende.
Utsikten är vackre än någonsin sa jag och log mot Hedda som Log tillbaka.


Själv tycker jag det är än av de bästa raggningsreplikerna jag någonsin har använt och den passar så bra i många tillfällen.
Ville bara tacka Hedda som fick mej att Komma ihåg den där raggningrepliken och Vi måste göra om det någon mer gång Hedda Sötis!

tredje personen jag vill tillägna denna sida är Agne! Du har varit en trogen vän och jag minns då jag ringde dej mitt i natten för att ta en promenad med dej, jag var så ledsen den kvällen och jag ville bara säga tack för du fanns där för mej då jag behövde verkligen släppa saker ur mitt huvud.
Vi gick längs Färgagården och bort mot femöresbron, vi pratade om allt möjligt vi har varit med om. sånna stunder finns det få om så jag vill gärna komma ihåg dem.

Till Linn
Minns du den gången du med mej och Madde? efter att Madde gick hade du svårt för att säga dom där orden, även om det var svårt så ville jag höra dem från dej.
Jag visste vad du skulle säga och jag har vetat det ett tag men du ska veta att jag redan hade satt dej som vän i mitt hjärta.
jag ville bara höra dej säga dom där orden, så att du kunde få ro igen. ville bara säga tack för att du är min vän Linn.

Den sista personen jag vill skriva om är till en person jag gillar och som jag vet gillar mej, fast jag tror inte hon gillar mej på det sättet jag vill.
Jag har ingen aning om om hon kommer läsa det här men jag vill bara säga att du finns i mitt hjärta och där kommer du finnas, även om det bara kommer bli som vän.



friendship, people seems to underestemate it - Meldaryan

Feeling little scared? aren't we all a little scared!

Hejsan svejsan och här är jag igen med skadade fötter och träningsverk från helvetet.
jag har varit och jobbat,tränat och spelat vollyboll ida så jag är lite trött.
men dagens tema kommer vara "Nervösiteten" då man ska hålla tal inför en klass eller då man ska sjunga inför så många personer.

Att vara nervös är något alla människor har varit någon gång, jag tror det i alla fall.
Har man inte varit nervös förut så har man gått miste om något så spännande men ändå så skrämmande att man blir helt skakig i benen. Det känns som fjärilar i magen och man mår bara dåligt och skakig.
Men det jag gillar mest med nervösiteten är att när man väl är där uppe och vågar göra det man är rädd för så blir allting perfect, det blir till och med lite bättre perfect eftersom man har kul när man gör det.


Där blev jag avbruten för att Josef, Shima, Kalle och Josef ringde på för de ville att jag skulle öppna min port och snacka med dem lite grann.
De är jättesnälla dom där, shima kan vara lite udda men hon är snäll innerst inne.

Jag pratade i alla fall om Nervösiteten, var inte rädd för att vara nervös för det blir man ibland, speciellt vid dom där speciella tillfällena, men gör så gott du kan så kommer du inte misslyckas.
Göra bort dig kan du ju göra men aldrig misslyckas, för modet att gå upp på scen är värd alla misstag man gör när man väl är där uppe.

våga leva, det är det ända som är värt något.

Far across the distance....seems so wrong

Det är taget ur Låten från filmen "Titanic" om ni undrar och är vad jag själv får säga, är ett av de bästa film musikerna som någonsin gjorts.
  Men i alla fall sitter jag här och tänker på dagens tema.Det har tagit mej ett ganska långt tag att komma på vilket tema vi ska prata om idag men jag tror jag vet det nu.

Musik! Jag avgudar musik, inte sån där techno musik (även om det är lite småcoolt) för techno är det ingen sång eller riktig ton utan bara Dunka-Dunka musik som är helt framställt via datorn.
  Jag gillar musik där sång och musik verkligen meddelar något och säger något, jag gillar musik för det är rent.


Men nu går vi över till dagens tema. (haha ni trodde musik var dagens tema eller hur?)
  Dagens tema handlar om Distans,  jag pratar om hur någon kan få  dej att känna dej ensam då den har åkt iväg på en liten resa och du blir ensam för dej själv och tänker hur långt bort din vän är.
  Tänk så långt bort dina kamrater verkligen är... grannen som du har varit vän med i tio år kanske det känns kort att besöka honom men då du är utan henne så känns det som om hon vore i ett annat land.
  Tiden går och längre och längre bort känns dina vänner, mörkret omsluter dej och du sträcker fram en hand, du försöker greppa tag om dina vänner men misslyckas.
  Ensam i mörket utan vänner vid din sida... så känner vissa sig just. Tänk vad många människor som finns där ute som inte har en vän, som ständigt kravlar i mörkret utan någon att ta tag i.
 


Alla är vi ensamna i slutet så det är väldigt viktigt att bli vän med sig själv..


Ever seen a True Blue sky?//Kino's Journey

Tänk vad fort tiden går när man bara tänker på framtiden, jag har missat en hel dag nu bara för att jag gjorde så mycket igår.
  Idag har min dag inte varit så särskillt rolig men det har haft sina fördelar också. jag tänker mycket på min träning på sista tiden men det är sorligt att jag inte har hunnit med att träna något under den tiden jag har varit och sommarjobbat.
  Fast snart får jag min första lön och det kommer förstås att bli jättekul. Sen såg jag även en annan rolig sak som jag tyckte var jätteroligt, jag såg Moa när hon blåste popcorn!...ehh nej! hon blåste såpbubblor och var på popcorn sidan på NT.
   Men nu går vi över till dagens tema som en kär vän till mej tyckte jag skulle skriva om.


Känslor, har ni någonsin läst eller sett något som ni har fått så starkt intryck på? man ser på tv,läser det i någon bok eller bara ser några göra något tillsammans som får dina känslor att välla ut?
  förmodligen har du det, för det har de flesta gjort.
Ilska,Hat,Ångest,Lycklighet,stolthet och kärlek, alla känslor är inte alltid positiva men de finns där för att du ska kunna känna något.
  Jag har för mej att en vis man sa en gång: den som inte känner, "Är död i själen" .
  Jag läste en gång att märket Ying och Yang är två olikheter som håller balansen, men det stämmer inte alltid på känslor  för ibland så kan det hända saker som gör att man vet inte hur man ska känna och mängder med känslor virvlar runt inom än, man börjar känna masser med saker samtidigt.
  Men en sak är bra...Ni vet att de där prickarna i Ying och Yang? de ska säga att Det finns inget gott utan ont, och det finns inget ont utan gott...det ena kan inte existera utan den andre.
   Hur skulle du kunna käna olycka om du aldrig har varit med om lycka?  Det kan du inte, det är därför jag tycker om alla känslor jag har och inte bara dom positiva. för det skullei inte vara lika lyckligt att vara lycklig om man inte visste hur det är att vara olycklig...




                                                                                                                                                                                 "Carpe diem"


Time goes by, Memory from the past.

                             




                             

                                           as time goes on, people tend to see things from the past.
                                                                  things that dwells benith the surface.
                                                and as you go one with your life the memory of the past
                                     vanish until its nothing left but small incomplete fragments of time itself.
                                              people are always willing to push forward no matter what.
                                          but its allso good to stop sometimes and look back at the past.
                                           he who dont learn from it will be doomed to commit it again.





Det är så att jag glömde att berätta om igår och idag har det inte hänt någonting så jag ska berätta om vad som hände mej igår.

det är så här att jag vaknade av att martin vaknade.(jag sov visst över hos honom fast det inte var planerat)
 men jag klädde på mej och satte mej framför datorn och bara chattade runt lite under tiden hans mor skulle komma hem för hon hade handlat bröd och sådan till frukost.
  vi åt frukost (hans mamma vill jag bara påpeka är väldigt trevlig.) och sedan vad jag tvungen att gå hem för att jag skulle besöka min lillebror som var på ett kollo någonstans i vildmarken (lite utanför östra huttsby).
  men på vägen bestämde jag mej för att köpa ca 2kg godis till min goa lillebror så att han kunde bli så hyperaktiv att han skulle terrorisera alla på lägret.
  efter att vi hade varit hos min bror stannade vi utanför hageby centrum för att äta pizza vilket gjorde mej på väldigt bra humör.
  efter att vi hade ätit åkte vi till city gross för att köpa lite saker (city gross är ett väldgit enkelt ställe att hitta föresten).
Jag träffade faktiskt några roliga vänner där så som Shima,Nadde och Tina som hade varit och handlat med Shimas föräldrar, Nadde garva ihjäl sig över något ingen av oss fatta (hon la sig ner och det såg ut som hon skulle pissa på sig) och så träffade jag en annan Tina som faktiskt är Enkidos pojkvän.
 
det var typ det som hände i lördags.... vidare till funderingar.


Har ni någonsin sett tillbaka på erat liv och bara tänkt på de gamla minnerna?
  Jo det gör jag lite då och då bara för att jag inte vill att de ska försvinna iväg, jag vill gärna hålla om mina minnen men jag vill heller inte vara fångad i den, Men av någon anledning är vissa personer det.
  Många föredrar att grubbla över det som varit och fastnar ibland i tiden, tiden som redan har flugit förbi.
Men visst är det vackert? men sorligt....

"jag minns då jag var mindre då brukade jag ofta vara med de andra barnen då det var frita.
   jag tyckte det var så roligt att kasta pinnar på kastanjeträden så att alla kastanjerna föll ner. Efter det brukade vi springa fram och plocka upp alla kastanjer och lägga dem i stora svarta påsar som vi sedan samlade på oss tills vi inte längre orkade mer.
  Trots att det var så länge sedan så minns jag alltid hur kul det var när man räknade kastanjerna och visste att man hade kommit över det magiska talet, 2000.
jag minns i 3an då jag var ledsen över att jag hade bråkat med min kompis kalle och var ledsen och grät mycket, men det jag minns mest av allt är då mathilda tröstade mej efteråt och jag var så lycklig då.

  jag minns även våra drömmar, alla ville bli något stort för än hade inte verkligheten fördärvat oss.
jag ville bli en lärare, mathilda en advokat, någon annan ville bli astronaut och många ville bli brandmän.

lycklig var man förr men det är i nuet du lever i så försök att göra det bästa av den så blir det snart ett minne det med.

ett minne du kan le til.....

-Dont let your memory fade away....
                    have it in your heart and let it carry your soul away.....
//meldaryan


what time?this time? no! yesterdays time!

Hej nu är det sen kväll och jag sitter här hos en kompis och tänker.
  Som vanligt innan jag börjar med ämnet vi ska prata om så vill jag gärna berätta lite om vad som har hänt sen sist.  Det var visst så att efter jag hade skrivit klart förra bloggen så ville martin att jag skulle gå hem till honom, vilket jag också gjorde.
  när vi var hemma hos honom spela vi lite SSBM och sedan spelade lite kort, jag fick äta lite mat här och sedan så satte jag mej framför datorn och började fundera...


jag har funderat på tid, tänk att många är så snåla med sin tid och hoppas hela tiden på att de inte ska stressa ihjäl sig.
  Det är alltid bra med lite stress men det är inte bra konstant. Jag är en kille som föredrar att vara en glad och lycklig tidsoptimist medan många andra kallar mej slöfock men det beror ju bara på att de inte har förståt att tiden rinner iväg och det går aldrig att greppa tag om den så man kan lika gärna flyta med den istället.
  Så när du sitter där på ditt tuffa jobb och har så många tankar i huvudet, sätt dej gärna ner och andas en stund, det kan kännas jobbigt då man vet att det är så mycket som förväntas bli gjort men det är definitivt värd den tid det tar.
 
Andas är en av de bästa sakerna man kan göra för att lugna sina nerver.

Word who Makes Men Tremble

Hejsan! här är jag igen,ny duschad och fräsh efter jobbet så då kan vi börja med dagen små funderingar och tankar.
Men innan dess så vill jag bara ta en stund av er tid till att berätta lite om vad jag har gjort ida!
Vad jag har gjort: jag har vaknat vid 5.30 för att sedan åka till jobbet kl 6.00 och därefter isolerat väggar och snackat med en annan praktikant på bygget som tyvär kommer att sluta (Redan efter en vecka?!?), vi kommer sakna honom fast inte så mycket! haha nee då, han var snäll.
Det var min dag det och då kan vi ta och prata om dagens funderingar. Ämnet kommer vara Kärlek denna gång och det är ett fint ämne,ibland.


Kärlek, ett av livets mest underbara och vackra saker. Kärlek behöver inte alltid betyda att två mäniskor älskar varandra och tittar sådär lustigt på varandra.
Kärlek är något mycket starkare och mer rent än många andra känslor. För det som gör kärlek så starkt är att den fyller personen med så många känslor att huvet snurrar och man vet inte längre in och ut.
Kärlek kan alla ge ut och den är olika från person till person men det är tyvär så att kärlek inte alltid är uppskattad.
Obesvarad kärlek är en alla hatar,eftersom det känns alltid fufft då man älskar någon så mycket utan att få något svar av dem.
en annan Kärlek som gör ont är Avböjt Kärlek, det är då man öppnar sitt hjärta för den andre och de kan tyvär inte göra samma sak för dej.
Ordet: "jag vill bara ha dej som vän" kan var en av de mest fruktade orden som finns då man är kär.

Men våga alltid för det är inget bra att leva ett liv och tänka: "hur skulle det ha blivit om jag gjorde sådär?"

You would have,But you were always running away!

Hej igen och välkomna till min enkla blogg där jag pratar om allt mellan himmel och jord.
Idag har jag varit med Tre vänner och de heter Linn,Nina och Erika.
vi hade jättekul idag då vi badade ute i Lindö trots det kalla vädret, jag var såklart den förste som hoppade men Linn och Erika klarade det med efter ett litet tag.
Badkrukan Nina ville såklart stanna kvar på land eftersom det var väldigt kallt i vattnet men vi fick ialla fall in henne till slut.

Jag har tänkt på att folk har för vana att fly ifrån dem som står än närmast och tiden mal på vänskap tills det inte finns något annat kvar än damm, damm som tiden snart blåser iväg...
Visst är det sorligt att folk som har varit vänner en så lång tid bara kan glömma bort varandra,minnen som försvinner iväg.
Det som ofta gör att sånt här händer är att det uppstår små bråk mellan vännerna och istället för att lösa det så ignorerar de problemet och umgås då med andra istället för att prata om det med varandra.
Det är alltid jobbigt då gamla vänner försvinner, speciellt dom man håller av.

Jag har varit med om sånt här jag med och det är så att vänner splitras men de är aldrig borta...
så länge du har dem i ditt huvud och i ditt hjärta så är de fortfarande dina vänner, och de värmer din själ.

Tänk! eller inte... *hahaha*

Alltså det här börjar bli lite jobbigt...har skrivit den här bloggen tre gånger nu och alltid har det handlat om olika saker som jag har suttit och filosoferat jättelänge på. men Rätt som det var så glömmer man att spara och massor med värdefull information försvinner...

Men det kan icke hjälpas för nu får vi ta ett nytt tema som kanske kan få än att tänka lite.
Jo det är så här att när man går på stan och kollar omkring ser man människor som sneglar på varandra och alla har man tankar om den andre.

-Hur mycket smink har hon egentligen?

-Det där måste vara en fattig person som springer omkring sådär.

-Hon måste vara en Emo alltså.

-Gud vad jag hatar dom där hipp-hopp bimbosarna.

Alla har man tankar och idéer på folk man aldrig har träffat förut men visst är det undligt att man tror man vet personen innan man har lärt känna den?
Men visst är det också så att olika klädstilar visar lite vilken typ man är, men det säger inte Vem man är, och om man som person aldig har pratat med andra typer än sånna som går klädd som än själv är det väldigt svårt att veta hur dom andra typerna är.
Hur beror det på? för jag själv har ingen aning så många åsikter och tankar vore bra.


men en sak är säkert, oavsätt kön eller personlighet är känslorna alltid det samma och de känns alltid likadant oavsätt person.

Visdomsord Du inte kan leva utan.

Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta, lätta ord som t.ex. Vill du ha lite mat?

- Nalle Puh

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0