Existensialismen - eller nått.

Många har frågat sig själva och undrat över vad livet egentligen är. Varför man finns till och alla vill på något sätt få bekräftelse om sin egna existens. Religoner, musik, dans och alla cermonier är byggda på denna fråga. För vi människor behöver en anledning till att leva. En mening till att existera och jag är lite fräck när jag faktiskt påstår att religon i sig är byggd på frågan då jag inte har några bevis på att kanske Bibeln eller Koranen faktiskt säger sanningen. Vad är livet? Det finns många svar både vetenskapligt, religöst och filosofiskt. Men stämmer något av dessa? Vilken kan man egentligen känna sig närmast och vilken finner man lämpligast? Jag kommer ta upp mängder med frågor och mycket fakta om just frågor om livet i min uppsats och jag har delat upp arbetet med text och fakta först och sedan en analys om texten. Källorna är efter texten men också i källförteckningen. en hel del kommer även från mig själv och kräver därför ingen källa. "Handbok I Livets Konst http://dagensbok.com/index.asp?id=271 http://epubl.ltu.se/1402-1773/2008/188/LTU-CUPP-08188-SE.pdf

RSS 2.0