Sofie's World []Alias Narnia[]

Det är så här att jag ska idag ta upp allt som är i mitt huvud just nu och jag ska på ett så bra sätt som möjligt skriva ner dem i ord.
   Vissa saker kommer vekra konstigt och till och med oförståligt men läs i alla fall så att ni vet vad jag har i mitt huvud.


*alltså, jag måste bara prata med hon från kulturhistorian igen, hon verkade schysst och gillade tydligen manga!!!
     var är hon och vilken klass går hon i? det måste jag fråga sylve......
.....Uppcon!! älskar att jag snart ska dit!!! för jag vill dit och jag vill träffa massa folk och köpa massa underbara saker!!!! <3........... Måste över på SSBM, tror jag måste rulla mer och skydda mej.......Den där anna verkar vädldigt trevlig så jag får se om jag kan prata med med tessan om henne......Linea!!!! hahaha du är alltså skön, bästa bilderna........Marie, hon är snäll men det är något i hennes ögon................Jag har inte varit mej själv på sistonde...................Trött!!!!.........Narnia är länge sen jag läste............Jobbigt att äta pencilin men jag vill kunna flyga igen...........Själar finns även om vetenskapsmän inte tror på det............Onskan..........Red Rover......dont let her grow upp to be like her mother, schoolbooks in her hand and a shalf above her sholder.........Jag orkar inte vara så här längre......Jag lovade han saker.............Alltså måste träffa den där tjejen som gillade manga......Tur att jag började i en klass fullt av snygga tjejer, då har man något att titta på då man har tråkit på lektionerna.......slyve har alltså världens bästa komentarer, det är nästan värt att skiva upp dem....Varför har jag varit så här?....aww saknar katarina.... lotta kommer jag knappt ihåg längre.......Mathilda <3........Fan vad jag hatar allting..........Jag älskar dej sofia...........Alltid ett glatt humör, alltid dolda ögon.........Ljus!...Älskar dej sofia....det är det ända jag kan hålla fast till......... alla lektioner, kommer spricka av alla infromation............


.....Jag är inte den jag är............


Kunskap om tro.......:Sinnes Tro


Tror ni på magi? Det gör jag.....jag tror på magi och inte vara magi som helhet utan på svart och vitt magi, jag tror på naturen och jag tror på själar och  andar.
  Alla tror på olika saker men något oförklarligt har varje människa inom sig.
Om alla tittade på heroes* så skulle man kunna få en vag uppfattning om vad för förmåga man själv kan tänkas ha.
  Tänk dej alla förmågor bara tusen gånger sämre. det besitter vi.
Jag tror på Idé världen och på sinnesvärlden och där har vi våra rätta krafter.
  Endast dom som har nått till högre vetande kan förstå det här och dom som kan acceptera det är dom som kan utnyttja en liten del av vad dom är kapabla till.
 
Visst låter det falskt? men det är min tro och jag tror även att man måste kunna få ett högre vetande för att förstå hur allting i livet hänger ihop, på ett  mer filosofiskt sätt... det är då man har kontroll över sin egen kropp, sinne och själ som man kan förstå, bara lite men ändå förstå lite om sig själv. och hur man ska leva själv.


//Meldaryan

Peripeti  - VändPunkten...........

Deus
  Ex                   kom och hjälp mej.........................
Machina

Find The Wrong In A Group of Rights.....

Marie Lindberg: Trying to recall
http://www.youtube.com/watch?v=-VjuRk8IYAM


Rosie Thomas: Red rover
http://www.youtube.com/watch?v=_Pqmhezo5EM

Mimmi Sanden: Hero
http://www.youtube.com/watch?v=irsTzkZ4qR0

Fire Inc: Tonight is what it means to be young
http://www.youtube.com/watch?v=ZyuM-8tLpQs

bonnie Tyler: Holding out for a hero
http://www.youtube.com/watch?v=Ltps17if3t8


Här har ni ett par låtar ni kan lyssna på som är (enligt mej) bra faktiskt.
 Men det är så här att idag är jag allmänt seg och lite trött så jag kommer bara ladda upp några fina bilder jag har ritat i åttan och sedan så går jag typ och lägger mej tidigt för en gångs skull så att jag kan få i mej den där efterlängtade frukosten jag har drömt efter sen jag började skolan.




image3image4image2image5

Finn Ett fel...det är så här att en av bilderna har jag inte ritat och jag tänker inte berätta vilken ;)

Lalalala SP 1C!!! lalalala


Tänk vad lustig det kan vara.
hur några folk möts bland en märklig skara.
  En Grupp som kallas SP 1C.
Jupp lustiga är ju De.


  Där finns Erik som alltid försöker fjäska,
och Oskar med sin super röda handväska.
vi har ju självklar erica, värsta fotbolls tjejen.
hon plus bollar är värsta grjejen.


 Hon är lite kinky den saken,
du vet, Linnea som klappar Främande på baken.
sen kommer Marie som Kan massor utav grejer.
om dom på spanska säger.
(ya nada volvera a ser como antes)
låter väl ingenting likt  dantes?


Få se vad vi kan rimma till luise?
jag Kommer inte på något så vi säger Ris,
men louis är faktist glad och sen.
hon har ju faktiskt en egen pojkvän.


det finns en Viktor Lind är en som alltid säger Bu.
han  gör det då regeringen säger Nej till RKU.
haha den där Charlie är nog riktigt ful.
då han varje dag har ett nytt strul.


vi har Adrian som bör nog sitta i en bur.
då han på idrotten är vild som ett djur.
lilla Heidi tycker nog borgare vältrar sig i bröd.
När hon lyssnar på sin kapten röd.


gryma therése kan nog sätta folk i trans.
när hon hoppar och svänger i sin coola showdans.
 Men nog är Ebba alltid bäst.
där hon Rider längs ängar med sin ståtliga häst.


Tänk att vi också har vollyboll ida!
jepp hon vet ju verkligen  hur man på
vollybollen rör sig från sida till sida.


sen finns ju Lena som många killar tycker är "hot"
 Glad,aktiv och Tränar jämn Friidrott.

Louise wahrén är den som alltid är mild.
du vet, hon som alltid blir så bra på bild.


Men det gör nog inget om vi använder
slang och säger exempel "nylve"
  Så länge våran Svenska lärare rättar oss.
eller hur Sylve?


 Kerstin är nog rak på sak.
men inte för att va taskig men hon har ju en
ganska bred bak.

   Men Kersti är som alla andra snälla häxor.
alltid ger oss tonvis med läxor.


Goran går nog alltid lätt att fatta
då han alltid lyckas få oss att skratta.

Försökt att förbättra dikten lite men jag ska forstätta jobba på den!
men nu ska jag faktiskt på resturang och äta med min far då han f irar sin förlovning med sin
flickvän Nok och det kommer bli trevligt tycker jag.

men ha det så bra så länge och sitt inte och vänta på mej men jag skriver så mycket jag kan.

//Medaryan


Ute till havs styr en fiskebåt, som gungar mot hamn som en famn?!?

Jag har en jätteinfektion i benet!! precis vid knäveket och på insidan av låret och det är så svullet att det gör ont bara av att gå.
   Hahaha vad ont det gör men man ska hålla god min så att folk inte ska tycka synd om än.
Men Idag är det till och med värre än sist jag hade ont för just nu gör det ont hela tiden och då var det mer intensiv men kortvarig smärta.

mej nog snackat om smärta för jag ska berätta om min dag för er som vill veta hur den har varit.
  Jag gick till skolan (långsamt) och hade språk som första lektion. Vi hade en Franska glosa som jag redan hade glömt bort att jag skulle ha så det var lite pinsamt att knappt kunna något på provet men jag försökte mitt bästa även om det inte var så särksillt bra.....
 

Men dagens dikt är till dej Linea.. Jag vet att jag har skrivit en dikt till dej förut men den var lite halvtaskig så du får den här dikten utav mej och jag hoppas du gillar den för du är ju trots allt dagens musa.


Tänk vad lustig det kan vara.
hur några folk möts bland en märklig skara.
  En Grupp som kallas SP 1C.
Jupp lustiga är ju De.

  Där finns Erik som försöker fjäska,
och Oskar med sin röda handväska.
erica värsta fotbolls tjejen.
hon plus bollar är värsta grjejen.

 Hon är lite kinky den saken,
du vet, Linea som klappar Främande på baken.
Marie Kan massor utav grejer.
speciellt om dom speciellt när man på spanska säger.
(ya nada volvera a ser como antes)
låter ingenting likt  dantes?

Få se vad vi kan rimma till luise?
Kommeri inte på något så vi säger Ris,
men louis är faktist glad och sen.
hon har ju faktiskt en egen pojkvän.

Viktor Lind är en som alltid säger Bu.
han  gör det då regeringen säger Nej till RKU.
Charlie är nog riktigt ful.
då han varje dag har ett nytt strul.

Adrian bör nog sitta i en bur.
då han på idrotten är vild som ett djur.
Heidi tycker nog borgare vältrar sig i bröd.
När hon lyssnar på sin kapten röd.

Men det gör nog inget om vi använder 
slang och säger exempel "nylve"
  Så länge våran Svenska lärare rättar oss.
eller hur Sylve?
  Kerstin är nog rak på sak.
men inte för att va taskig men hon har ju en 
ganska bred bak.
   Men Kersti är som alla andra snälla häxor.
alltid ger oss tonvis med läxor.
 

Jupp det var nog dom jag orkar med idag....Jag får försöka fylla i er resten medans jag lär känna er så ska vi nog se att jag har en ganska lång och bra dikt till slutet av trean


-Life of a wife is ended by the knife. - stuwart

Jag vill skriva en dikt ida men det är så svårt då man inte har Erato brevid sig.
  Jag är faktiskt inte smart. för at ha bra minne gör inte folk smarta.
Det som gör en person smart är att de vet att de inte vet så mycket. att erkänna att man inte har så mycket kunskap som man strävar efter.
  Men det gör inget om man inte vet allt för bara vetskapen om att man inte kan allt gör personen kunnigare.
Sedan är det bästa sättet att bli smart är att ifrågasätta och tänka om, kunna ifrågasätta allt samtidigt som man kan acceptera den kunskap som är konstant.
  en konstant kunskap är att ex ordet: "katt" är ett substantiv och samtidigt ett djur.
 Sånt går inte att ifrågasätta då det bara är ett ord. det man kan ifrågesätta är varför det är just ordet katt som är ett substantiv och djur. varför kunde det inte vara Lasgrafke? då får man helt enkelt ta reda på det tills det inte finns något kvar att fråga.
 
Sedan har vi Oändliga paradoxer som inte går att lösa med hjälp av fysik eller matematik utan endast filosofin kan hjälpa än där. För hur ska vi kunna lista ut något den mänskliga hjärnan inte kan förstå? det är därför det är så viktigt för oss att lära oss att tänka rätt så att vi inte fastnar vid en tanke och den tanken är det ända rätta.

för utan filosofin så skulle vi inte ha bilar, flygplan, stora ångskepp och hus som når upp till skyarna.
  Ni som undrar varför vi inte skulle ha det så ska jag berätta det nu.
Jo det är så här att alla dom här sakerna har sitt ursprung inom filosofin då man inte kan hitta på det omöjliga.
 för om du aldrig har tänkt på metall som kan röra på sig, hur skulle du kunna tänka dej att bilar skulle bli till?
  Det filosofer vill säga är att våran fantasi kan vara hur radikal som helst för vem vet hur framtiden kommer se ut.
 Om man aldrig tänkte på hur fåglar kunde flyga och hur man kan flyga själv så skulle aldrig flygplanen blivit uppfunna.

Därför tackar jag Socrates,Platon och Aristoteles för deras insatser till den framtida teknologin.

Jag gillar faktiskt Platons världsbild då han har sinnesvärlden och idevärlden för den är så bra formulerat och så bra att man knappt kan tro det är sant.

denna dikt får bli tillängad dej:

Fångad i Sinnesvärlden

Jag lever i min sinnesvärld.
där allting är sig likt.
där endast skuggan är rikt.
Jag famlar i mörkret efter ljus.
men allt som hörs är mörkres brus.
ett tomt hav av mörker väller över mej.
och jag kan endast se skuggan utav dej.
där du vandrar på skinande ängar.
där värmen känns från mjuka sängar.
men här är jag i mörkret och kan varken se eller höra.
utan någonting att göra.
Inte ens någon vän, inte ens en råtta.
Ingen här i min bläcksvarta grotta.



älskad och saknad -  Meldaryan


12 382,50 is the magic number....is the magic number *lalala*

Det var min första lön och det blev sedan 13 987,00 kr efter att jag hade fått semester ersättningen!  så jag tycker det är ett bra number.
  Men vad har hänt ida på skolan... jo vi hade Idrottslektion och jag fick kolla i min idrottsbok (för första gången!?!?) i fem minuter innan lektionen och sen fick jag typ gissa på de mesta av frågorna eftersom jag inte kunde något på idrotten eller så kunde jag visst allt på idrotten så jag gissade rätt på alla frågor...vilket är mindre troligt men vem vet? det märker vi när svaren kommer ut ialla fall! hahaha.
  Så vad kan ha hänt mer i mitt lilla liv då?
  Jo! jag har börjat sakna dej igen sofia och jag hoppas du saknar mej med!!! vi måste typ ses någon gång. 
 Efter skolan var jag med linéa, louise och vickan på stan för att kolla efter kläder, hämta glasögon och fika.
  Jag var bara där som moraliskt stöd då jag inte gjorde något av de överstående altenativen. Få se nu då.... jag ska tenta av Matte A så kommer jag få väldigt massa håltimmar i ett bra tag framöver vilket är positivt då jag gillar att sova och kommer då få mer tid över till att just sova!
 
vi tar ett hopp nu så ser det mycket fräshare ut att läsa denna text.
 Jo vi har gjort sju olika partier på Gorans lektion och jag är självklart moderaterna!! haha jag är nog lite för lat nu för jag valde ett parti jag gjorde ett arbete om i nian så det är lite fusk nu när jag redan vet mycket om deras politik.
  men behöver jag hjälp så kan jag prata med "Lenas Vikor" för han e ju trots allt ung moderat och är en lysande argumentatör med en enaståande retorik.  Han kan argumentera lika bra som mej nästan men ska jag vara helt ärlig så anser jag själv att jag är lite bättre.

Juste! jag var ju med charlie ida!! han var med två tjejer och dom känner jag igen faktiskt!! minns bara inte varifrån hahah så det var ju lite pinsamt att försöka komma ihåg deras namn.
  men vi satt i en konstig affär som hade en jättestor mjuk (hård) soffa och hade kuddkrig.
jag e alltså grymt förvånad att vi inte blev utkickade ur butiken!!!!

sedan träffade vi på en kompis till mej som jag faktiskt kommer ihåg!!!! vi träffade MALIN!!  och PONTUS och juste...tim häyhä haha! vi får ju inte glömma bort dej!!(juste om du på något konstigt vis läser det här så får du ta och säga till din flickvän att sluta vara en sån emo det är ju läskigt att se att hon hade jättemörkt blod)

men efter att jag hade varit med dom så gick jag till parkouren och tränade lite men ingen annan tränade så tränade bara en liten stund innan jag gick hem och åt mat och sedan satte mej framför datorn för att chatta med massa personer och ta reda på lite mer fakta osv.... jag är väldigt engagerad och jag är faktiskt smart även om jag kan verka lat.
  Så om du läser det här marie så är det nämligen så att jag mår inte bra av anstränga mej för mycket och mitt huvud klarar inte av stess även i små mängder.
  Sen är det så att jag behöver mycket sömn och om jag sover på lektionerna är det inte för att jag är uppe sent eller för att jag har dåliga vanor utan för att jag konsentrerar all min kraft på att höra vad läraren säger.
  Jag lovar att jag inte försöker vara skrytsam eller förklara mej själv som en latmask genom att ha det här beteandet men det är det här beteandet jag har för att kunna lära mej best.
   sen vet du ju att jag har symptom på aspergs och det du kanske inte vet att jag har ett IQ på ca 136 sist jag kolla så jag kan lätt klura ut saker och ting ganska lätt även om jag inte förstår det mesta.

Det var bland annat en av anledningarna till att jag visste hur många rätt du hade på ditt matteprov innan du själv! haha


men Denna dikt är till just dej.


she is always very smart
always speaking with an open heart.
Never being evil or bad.
never seems to be sad.
she is a a very precious thing.
Like an angel without wings.
Set her free into the sky.
Let her soar through the clouds so high.
there is were she belongs.
in a world without wrongs...



detta var dagens dikt och nu kommer dagens citat.

När du är som längst ifrån din älskade är då du känner att du saknar dem som mest. - Meldaryan

HeadPhone....RedPhone...thats tha' shit.

Hejsan Hoppsan alla glada människor!
  Idag har vi tagit skolfotto och jag såg ut som värsta mongoliet! men det var okej för alla andra ser så bra ut att de kompenserar mej.
  men vad mer har hänt idag då??
Jo vi har träffat vår biträdande SP-vice Rektor och jag fick reda på att jag tydligen hade blivit elevombud trots att jag inte visste inte om det. (jag räckte förmodligen upp handen för jag hade tråkigt på lektionen)
  men det är väl okej antar jag, jag "slipper" trots allt lektion!! sedan så har jag bara tagit det lugnt och lyssnat på skitbra musik på min dator alltså.... typ soft.

Men Kvällens dikt går till...hmm vem ska kvällens dikt handla om då?
den får bli tillängad dej!

read my word, My dear litlle friend.
 read these words untill the very end.
i wish that you will hear someday.
the words that makes all your sorrow go away.
i wish for nothing more than to give u a happy life.
and give the insurance money by killing myself with this knife.
 the bloodmoney you will get, is the prof.
the prof that i will sacrefice my life to give u a roof over you head.


Lite sorlig då men aja den duger för ida - Meldaryan


Photo....shop? *hahah*

Nu sitter jag här brevid "min" viktor och lena (som inte har sin viktor med sig)((som har blivit dumpad av sin viktor))
vi ska ta kort nu men skriver mer ikväll!!! hej då alla som läser det här  (jag själv  -___- )

Solidaritet är vad Folk vill ha! Men ska vi låta någon annan ta ansvaret?

Vad har hänt idag? 
 Jo! jag har varit i skolan och haft franska vlket var tråkigt men man försöker så gott man kan så måste man väl lyckas lite grann??
  Sen hade vi svenska med sylve vilket var väldigt roligt eftersom sylve alltid är rolig och för att jag älskar svenska.
vi pratade om grekiska mytologin och om hur vi ska ha prov snart i ämnet så jag får väl snart börja plugga.
  Sen så hade vi Idrott men det var skitjobbigt då jag fick slita som ett djur. (jag är väldigt allvarlig när det gäller tävlingar för jag försöker göra allt jag kan.)
  Det var jobbigt då hjärtat började svika och dunka hårt så att det gjorde ont. men det var bara en match kvar så jag fick anstränga mej lite mer.
  efter det var jag så deppad därför att jag hade ansträngt mej. (jag blir deprimerad då jag överdriver i saker)
så resten av dagen var ganska tom men nu när jag är hemma och pratar med Sofia mår jag genast bättre.
  Bara att hon finns gör mej gladare.


men här kommer dagens citat:

Upp flyger orden, tanken stilla står. Ord utan tanke aldrig himlen når.


- taste my lightning suckers!

she seems a little bitt odd.
with her  hair and her funny cloths.
  always smiling with a happy face.
never showing an unlucky phase.
She is so odd it seems to me.
Really? how hard can it be?
just to ask her how she feels?
or just go to her instead of going without heels.
But now its to late for me.
she found a guy and a boyfriend-to-be.

and then i wonder... how it would be?
If it was you and me?



Jepp så kan det gå då man inte vågar ta chansen...Att aldrig våga ta chansen och bara fråga den personen hur den mår eller bara sitta brevid den personen.
Jag är allmänt kär i livet och är ganska kärleksfull som person. men jag vill inte att det ska bli misstolkningar för jag är inte så bra på sånt och jag har lovat mej själv att jag ska bli bättre på sånt här.
Att jag ska bli mer allvarlig när jag är med vänner och när jag är med andra personer. jag ska försöka hålla mej mer undan och försöka hålla ett avstånd så att jag inte blir för social.

Aja men idag ska vi prata om politik och den högern förmedlar.
Jag tror inte att bara de rika vill att högern skulle vinna för om man tänker efter så är ju de mesta av folket av arbetarklass och om alla i arbetarklassen hade röstat på vänster så skulle inte högern ha vunnit valet.
Det jag tror högerpolitiken vill göra är att göra sverige mer attraktivt för företagen och få fler företag bli engagerade i Sverige som land då företag både har mer pengar och specifierar sig oftast mer på just 
den saken de arbetar med.
Desutom ökar konkurrensen vilket gör det billigare att köpa varor då företagen tävlar med varandra.
En till bra sak med den nya högerpolitiken är att om fler företag vill ha fabriker här i sverige så kommer fler jobb att bli tillängliga och det skulle bli bra då det är en viss arbetslöshet här i sverige.

Aja det är väl allt jag vill skriva om för tillfället då jag är väldigt trött och vill sova ;)
Men innan jag sover vill Malcom X säga några ord.


//The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent, and that's power. Because they control the minds of the masses.

-Malcom X

Poetry for today....Frends tears

Idag har det inte hänt så mycket och jag skulle egentligen inte skriva ida men en god vän till mej hade så Beskrivande och så underbart Synliga känslor att jag var tvungen att skriva ner dom till en dikt.
som vanligt tar jagi nte själv äran för dikten utan ger den till personen jag stal känslorna ifrån så här får du din egna dikt skriven av mej.

var så god Linea,detta är tillägnad dej.


Angel that Cry.

As She Cries, my heart Felt such a pain.
Everyting stoped and it suddenly rained.
I cant stand to se you cry, or even say godbye.
So sad, that and angel like her has fallen from the sky.
An Angel of the sky, is here on earth and wish to once again..
just once again be able to fly......



Jaha det var antagligen det ända jag ska skriva ida men för att göra det extra rolig vill jag lägga till ett citat.

-Om det inte är värt att dö för så bör du ta bort ordet Frihet ur dit vokabulär - Malcom X

LSD is affecting the mind for whole ten hours.....good to know

Idag har det inte hänt så mycket annat än att jag har tränat parkour och köpt en palestina sjal. jag vet att många tjejer har sånt men det är väl inget fel om killar också har sånt, för det är ju faktiskt snyggt.
  Men vem vet? jag är inte så modeintresserad men jag vet vad jag vill ialla fall.

Men Idag vill jag skriva en dikt till Dej, alla ni som läser detta.

Friends is best to keep em close.
That is all I have to say.

Den kan verka lite kort men ibland så känns korta dikter ganska bra i hjärtat och de brukar ofta kunna säga mycket mer än vad en tresidors dikt brukar vilja få fram.
  Sånna här dikter stilar man inte och förskönar orden, de vill nå direkt till hjärtat.


Me and My Monkey

Igår var det roligt då man var på en estetfest i folkparken. det var jättekul och mängder med folk var där, bl a Charlie,gustav och Malin!!
  Det var ju självklart tråkit att vi var tvugna att flytta festen för att några jävla Blattar förstörde festen genom att börja slåss med folk utan som helst anledning men vi fick ialla fall en liten mysig brasa att värma sig på.

Det var jättemånga som hittade en partner den dagen också , hahaha charlie började strula med en fjortonårig tjej som kallar sig själv "kramhora" hahaha tråkit att han var tvungen att dra. ledsen charlie! jag lider med dej.

Chattar med Heidi och pratar politik!!! Det är dökul och jag älskar att prata politik med folk så var vänlig att prata med mej!!! är du vänster eller höger?



Cold as ice
Lips so nice.
A heart so cold.
My body bold.
Naked and so thin.
they look inside my skinn.

Help me..im raped........


//Meldaryan

Erato...Beuty of The World

Erato, Kärleksdikernas musa.
  En både vacker och enastånade musa som alltid gillar att viska i mitt öra då jag ser folk.
Tänk att denna värld är så vacker och så många underbara människor finns här...alla är utspridda runt omkring jorden och lever i olika världar, men deras hjärtan är en såsom deras själar och deras handlingar.
  Goda människor som handlar utan någon baktanke och gör det utan någon som helst anledning...ingen gud som driver dem utan de gör så bara av instinkt.
  Alltså ni kan tro det eller ej men jag har faktiskt tårar i ögonen nu när jag tänker på dessa underbara människor och att jag faktiskt känner någon som är så underbar.

Så när vi pratar om kärleksdikternas musa så är det henne jag tänker på... jag tänkeri nte på egen kärlek utan på världslig kärlek där alla får en dej utav hennes kärlek utan som helst andledning.
  Detta Inlägg och allt här i är tillägnad dej, oavsätt om du läser det här eller inte så ska du veta att jag finns för dej.
Jag försöker vara lika god som dej men alla har sina hämningar.


En dikt till dej, från dej.

att vara nära dej är vad jag vill.
utan dej, ja vad skulle jag då ta mej till?
din kärlek och värme fyller hela mej.
så därför är denna dikt och denna kväll tillägnad dej.
Du minns hur vi pratade om kalla händer.
 och hur jag tog tag i dem och värmde dem, en i sänder.
det kändes som om allting hände väldigt nyss.
  där vi var vid brunnen och utbytte våran första kyss.
Dessa tider är nu bara minnet blott.
nu då tiden sköljer minnen bort.
 Men hos mej  är minnet alltid kvar.
 du vet att du är allt jag har.
Du är mitt allt och jag finns alltid där för dej.
detta är inget hejdå, utan vi syns igen, hej.


-kalla händer, varmt hjärta  // -Okänd

RSS 2.0